Este imaginea pe care ne-o construim in mediul online importanta? Ei bine, da. In primul rand pentru ca deschiderea unor conturi pe site-uri precum LinkedIn, Facebook sau Twitter ofera vizibilitate in sfera online. Iar aici, testul cel mai potrivit e urmatorul: dati un Google search propriului nume. Veti vedea ca odata ce sunteti membrii in platformele sociale mentionate, vor aparea ca prime link-uri in cautarea intreprinsa de voi.
Un al doilea mare avantaj al retelelor sociale online il constituie posibilitatea de a intra in contact cu diverse persoane, de la manageri de companii pana la colegi de serviciu. Spunea la un moment dat o profesoara de-a mea de la master ca "daca ai sub 200 de contacte, nici n-are rost sa mai tii contu' ala. NU esti suficient de vizibil".
Chiar daca nu esti suficient de vizibil intr-o prima instanta, prin intermediul contactelor, poti face rost de alte contacte si tot asa, pana ajungi sa iti formezi o lista completa cu oameni din sfera ta de interes.
De ce LinkedIn?
Pentru ca LinkedIn este cea mai reprezentativa platforma de social networking a profesionistilor din intreaga lume. Vorbeam la inceput de imagine si spuneam ca este foarte importanta. Este, intrucat chiar si prin completarea corespunzatoare a profilului iti poti crea brandul personal. La polul opus, un profil completat necorespunzator cel mai probabil ca ii va determina pe utilizatorii LinkedIn sa nu iti ia in seama cererea de contact. Iar scopul principal este acela de a forma cat mai multe legaturi cu cat mai multi oameni din propria arie de interes.
Spre exemplu, ieri am fost invitata sa ma alatur unui grup de curand infiintat pe LinkedIn, "Intelligent Social Media". Interesul meu crescand pentru platformele sociale online m-au determinat sa accept instant invitatia, multumind administratorului (Thinker - in - Chief la o mare companie de Publicitate din Londra) si adaugandu-l din lista mea de contacte. Odata intrata in grupul respectiv, am fost uimita sa vad cate informatii si subgrupuri pline de discutii interesante pe topicul "Social Media Strategies" am putut gasi.
Mai mult decat atat, am dat peste un articol foarte util continand tips-uri despre ce ar trebui si ce nu ar trebui sa contina pagina de Facebook a unui utilizator care tine la imaginea sa. Autoarea articolului este Shari Weiss, specialista in strategii de new media si social media, trainer, Blogger in Chief si profesor universitar in San Francisco. Dupa ce am parcurs pe nerasuflate cateva dintre post-urile sale de pe blog am decis sa ii trimit un mesaj si sa incerc sa intru in contact cu ea. Spre marea mea uimire, Shari a fost foarte prompta, mi-a raspuns imediat si mi-a indicat de asemenea, cateva lecturi care m-ar ajuta sa imi optimizez profilul de pe LinkedIn (astfel incat sa aiba mai mare vizibilitate in cautari, fie ele facute de catre potentiali angajatori sau, din contra, de catre simpli cunoscuti).
De ce Facebook?
Spuneam ca articolul pe care l-am citit prima oara pe blogul personal al lui Shari Weiss era destinat utilizatorilor Facebook. In ce ma priveste, am devenit o "social media addict". Nu fac aceasta afirmatie din cauza vreunei ipohondrii presupuse, ci pur si simplu pentru ca m-am ghidat dupa rezultatele unui studiu. In urma raspunsurilor date, m-am incadrat taman in categoria celor care au o adictie pentru platformele sociale online.
Facebook este, in opinia mea, un instrument de comunicare grozav. Spre deosebire de Hi5, oamenii de pe Facebook pun destul de mult pret pe imaginea lor virtuala. Intr-adevar, o parte din utilizatorii Facebook il folosesc pentru jocurile de care devin dependenti, gen FarmVille sau Mafia Wars. In schimb, cealalta parte din utilizatori intra pe site datorita facilitatilor pe care le ofera, nenumarate, ce-i drept. Asadar, fenomenul Facebook este unul cat se poate de justificat.
Sa ne gandim numai la firmele care isi deschid cont in site ( conteaza enorm ca nu sunt inca perceputi bani pentru acest serviciu), isi promoveaza evenimentele online si isi construiesc lista de invitati in functie de oamenii pe care ii notifica prin RSPV. Unii spun ca daca nu existi pe Facebook, nu existi deloc. Nu stiu daca aceasta ipoteza este una corecta, insa trebuie sa recunosc ca mai mult de 80% din oamenii pe care ii cunosc in offline, au cont pe Facebook.
De ce Twitter?
Mi-am jurat ca n-o sa imi prind urechile si cu Twitter. Tocmai pentru ca Ymessengerul, LinkedIn-ul si Facebook-ul erau suficiente ca si adictii internaute. Daaar, de cele mai multe ori socotelile nu ne ies asa cum ar trebui. Motiv pentru care, iata-ma, utilizator de Twitter de 2 zile, desi contul mi l-am deschis in vara lui 2009. La indicatiile unui amic mi-am instalat chiar si TweetDeck-ul, un programel foarte util care ma ajuta sa vad exact cine, ce si cand "ciripeste" cate ceva. Si care ma notifica de fiecare data printr-un pop up window incredibil de enervant, cu sonor la fel de enervant. Dar, dupa cum spuneam, i-am gasit o mare utilitate si nu m-as descurca la fel de bine fara el, mai ales ca sunt novice in ale Twitterului.
De ce platforme de social networking?
Cu riscul de a ma repeta: sunt utile! Pentru ca iti ofera vizibilitate si pentru ca te ajuta sa iti creezi contacte. Si sa inchegi prietenii. Si sa afli ce mai face vecinul de la colt. Si capra vecinului...S.A.M.D
Un al doilea mare avantaj al retelelor sociale online il constituie posibilitatea de a intra in contact cu diverse persoane, de la manageri de companii pana la colegi de serviciu. Spunea la un moment dat o profesoara de-a mea de la master ca "daca ai sub 200 de contacte, nici n-are rost sa mai tii contu' ala. NU esti suficient de vizibil".
Chiar daca nu esti suficient de vizibil intr-o prima instanta, prin intermediul contactelor, poti face rost de alte contacte si tot asa, pana ajungi sa iti formezi o lista completa cu oameni din sfera ta de interes.
De ce LinkedIn?
Pentru ca LinkedIn este cea mai reprezentativa platforma de social networking a profesionistilor din intreaga lume. Vorbeam la inceput de imagine si spuneam ca este foarte importanta. Este, intrucat chiar si prin completarea corespunzatoare a profilului iti poti crea brandul personal. La polul opus, un profil completat necorespunzator cel mai probabil ca ii va determina pe utilizatorii LinkedIn sa nu iti ia in seama cererea de contact. Iar scopul principal este acela de a forma cat mai multe legaturi cu cat mai multi oameni din propria arie de interes.
Spre exemplu, ieri am fost invitata sa ma alatur unui grup de curand infiintat pe LinkedIn, "Intelligent Social Media". Interesul meu crescand pentru platformele sociale online m-au determinat sa accept instant invitatia, multumind administratorului (Thinker - in - Chief la o mare companie de Publicitate din Londra) si adaugandu-l din lista mea de contacte. Odata intrata in grupul respectiv, am fost uimita sa vad cate informatii si subgrupuri pline de discutii interesante pe topicul "Social Media Strategies" am putut gasi.
Mai mult decat atat, am dat peste un articol foarte util continand tips-uri despre ce ar trebui si ce nu ar trebui sa contina pagina de Facebook a unui utilizator care tine la imaginea sa. Autoarea articolului este Shari Weiss, specialista in strategii de new media si social media, trainer, Blogger in Chief si profesor universitar in San Francisco. Dupa ce am parcurs pe nerasuflate cateva dintre post-urile sale de pe blog am decis sa ii trimit un mesaj si sa incerc sa intru in contact cu ea. Spre marea mea uimire, Shari a fost foarte prompta, mi-a raspuns imediat si mi-a indicat de asemenea, cateva lecturi care m-ar ajuta sa imi optimizez profilul de pe LinkedIn (astfel incat sa aiba mai mare vizibilitate in cautari, fie ele facute de catre potentiali angajatori sau, din contra, de catre simpli cunoscuti).
De ce Facebook?
Spuneam ca articolul pe care l-am citit prima oara pe blogul personal al lui Shari Weiss era destinat utilizatorilor Facebook. In ce ma priveste, am devenit o "social media addict". Nu fac aceasta afirmatie din cauza vreunei ipohondrii presupuse, ci pur si simplu pentru ca m-am ghidat dupa rezultatele unui studiu. In urma raspunsurilor date, m-am incadrat taman in categoria celor care au o adictie pentru platformele sociale online.
Facebook este, in opinia mea, un instrument de comunicare grozav. Spre deosebire de Hi5, oamenii de pe Facebook pun destul de mult pret pe imaginea lor virtuala. Intr-adevar, o parte din utilizatorii Facebook il folosesc pentru jocurile de care devin dependenti, gen FarmVille sau Mafia Wars. In schimb, cealalta parte din utilizatori intra pe site datorita facilitatilor pe care le ofera, nenumarate, ce-i drept. Asadar, fenomenul Facebook este unul cat se poate de justificat.
Sa ne gandim numai la firmele care isi deschid cont in site ( conteaza enorm ca nu sunt inca perceputi bani pentru acest serviciu), isi promoveaza evenimentele online si isi construiesc lista de invitati in functie de oamenii pe care ii notifica prin RSPV. Unii spun ca daca nu existi pe Facebook, nu existi deloc. Nu stiu daca aceasta ipoteza este una corecta, insa trebuie sa recunosc ca mai mult de 80% din oamenii pe care ii cunosc in offline, au cont pe Facebook.
De ce Twitter?
Mi-am jurat ca n-o sa imi prind urechile si cu Twitter. Tocmai pentru ca Ymessengerul, LinkedIn-ul si Facebook-ul erau suficiente ca si adictii internaute. Daaar, de cele mai multe ori socotelile nu ne ies asa cum ar trebui. Motiv pentru care, iata-ma, utilizator de Twitter de 2 zile, desi contul mi l-am deschis in vara lui 2009. La indicatiile unui amic mi-am instalat chiar si TweetDeck-ul, un programel foarte util care ma ajuta sa vad exact cine, ce si cand "ciripeste" cate ceva. Si care ma notifica de fiecare data printr-un pop up window incredibil de enervant, cu sonor la fel de enervant. Dar, dupa cum spuneam, i-am gasit o mare utilitate si nu m-as descurca la fel de bine fara el, mai ales ca sunt novice in ale Twitterului.
De ce platforme de social networking?
Cu riscul de a ma repeta: sunt utile! Pentru ca iti ofera vizibilitate si pentru ca te ajuta sa iti creezi contacte. Si sa inchegi prietenii. Si sa afli ce mai face vecinul de la colt. Si capra vecinului...S.A.M.D
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu