Pagini

joi, 3 noiembrie 2011

Lifturile de la Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti...

Saptamana trecuta am ajuns pentru prima oara la Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti (SUUB). Aveam reportofonul in geanta, trebuia sa fac un interviu. Mi-ar fi placut sa am si un aparat foto la mine. Pe bune. Oricum, prima intalnire cu SUUB nu a fost nici pe departe una placuta. Lasand la o parte faptul ca urasc spitalele de cand ma stiu, m-am socat la propriu cand am vazut aglomeratia de la lifturi. 

Auzisem de lifturile buclucase ca doar au fost subiectul unui reportaj delicios realizat de colega mea Alexandra. Il puteti vedea aici.

Dimineata fiind, eram buimaca. In plus, nu aveam nici ochelarii la indemana. Cert e ca vazusem vreo doua lifturi de capacitate mare si vreo doua de capacitate mica. M-am dus la alea din urma, ca acolo nu era coada. Mi s-a parut mie dubios ca toti pacientii se inghesuiau la celelalte, dar in sfarsit... 

Coboara liftul la parter, si fericita, dau sa urc inauntru. Ma ia liftiera la intrebari:
- Sunteti cumva medic?
- (ridic o sprinceana) Poftim?
- (cu o voce taioasa) Sunteti cadru medical?
- (ridic a doua sprinceana, incerc sa nu ma enervez) Nu, nu sunt medic. 
- (cu un zambet de satifactie) Va rog sa poftiti afara din lift. Este doar pentru medici. 
Incurcata, m-am scuzat si am iesit afara din lift. 

Trebuia sa ajung la etajul 9. " Doar n-o sa urc noua etaje", mi-am zis.
M-am asezat in fata liftului care ducea la etajul 9. Alaturi de mine, alti 20 de oameni. Toti galagiosi. La un moment dat a aparut un nene in scaun cu rotile. Nu au trecut mai mult de doua minte si a inceput sa se ia la cearta cu o doamna. Si apoi au sarit si altii la cearta. 

Pff, parca eram la nebuni. Am remarcat insa ca deasupra liftului scria mare: "LIFT PENTRU MASA". Bineinteles, cuvantul masa are cateva intelesuri, dar eu, in situatia de fata l-am categorisit ca masa = oameni multi. 

Asadar, sunt lifturi pentru medici si lifturi pentru masa. Foarte dragut! Mi-am amintit ca pe vremea cand eram in liceu, existau scari pentru profesori si scari pentru elevi. Si fereasca sfantu daca erai prins ca circuli pe scarile destinate profesorilor. Riscai sa ajungi la director si sa te trezesti cu vreo sanctiune. Asta se intampla prin 2004. 

Revenind la lifturile de la Municipal, tre' sa va spun ca am asteptat 10 minute ca liftul sa coboare la parter. Si cand a ajuns la parter nu si-a deschis usile. A urcat din nou. Asa ca mai adunati alte cateva minute la operatiune. Mda, am avut de asteptat 15 de minute ca sa ajung la etajul noua. Era mai simplu daca urcam pe scari, dar cum nu sunt o fire sportiva, am asteptat...si am asteptat...Invatatura de minte :-))

In orice caz, SUUB o fi el spital de categoria I, da' pe bune ca lifturile alea chiar au o problema....

Niciun comentariu: