Pagini

luni, 12 decembrie 2011

Daniela Zeca Buzura: "Televiziunea va face o surpriza beneficiarilor, printr-o noua adaptare!"


Am citit saptamana trecuta ca analistii de la Credit Suisse i-au mai dat televiziunii cinci ani. Dupa acesti cinci ai, televiziunea isi va intampina finalul. Printre cauzele disparitiei s-ar numara, printre altele, tinerii si noile dispozitive tehnologice, dar si dezinteresul abonatilor in a plati serviciile prin cablu.

Stefan Anninger de la Credit Suisse sustine ca in 2012 numarul abonatilor pentru serviciile TV va scadea cu 200.000. "Sa tinem cont ca, din cele 1,8 milioane de cladiri construite anul trecut, doar 16,9 % au fost conectate la serviciile de televiziune prin cablu", arata un raport, citat de zf.ro.

M-am gandit la faptul ca eu, una, am renuntat la televizor inca din 2010 si ca intr-o situatie asemanatoare cu a mea se afla multi prieteni si amici de-ai mei. Incotro ne indreptam, deci?

Eram curioasa ce parere are dna. Daniela Zeca Buzura, directorul TVR Cultural, despre afirmatiile celor de la Credit Suisse. Si cum astazi am fost pe la dumneaei pentru a-i lua un interviu, nu m-am putut abtine si am rugat-o sa ma lamureasca. Iata o parte din raspuns.

"Se vorbeste despre disolutia televiziunii cam de un deceniu incoace. Televiziunea va face o surpriza beneficiarilor, printr-o noua adaptare, pentru ca nu va mai fi sacra televiziune care pune o cortina de sticla intre cel care priveste si cel care emite, ci va fi o televiziune la cerere, utilitara, privita distributiv, selectionat. Cred ca, de fapt, este vorba de o drastica repozitionare, nu de o dispartitie. Aceasta repozitionare o aduce, pe de-o parte, intregul sistem de facilitati al digitalizarii si, pe de alta parte, propria noastra gandire, despre care nici nu ne dam seama ca e formata de doua decenii incoace, aproape, in fata tastelor computerului, pe niste segmente negru-alb, in fata unui ecran care raspunde si reactioneaza. Da, televiziunea va pierde din sacralitate si asta nu-i simplu. Asa-zisele vedete vor fi, din ce in ce, niste produse consumabile, dar televiziunea nu va muri prin asta. Doar se va produce altfel"- Daniela Zeca Buzura.

Niciun comentariu: