Pagini

marți, 17 noiembrie 2009

Slavite metrou,

azi a fost prima oara cand m-am bucurat sa te vad. Mi-am dat seama ca in Bucuresti viata fara tine nu ar avea un decurs normal. Nu ca Bucurestiu' s-ar incadra in ceea ce unii ar categorisi drept "normalitate".

Imi aduceam aminte dis-de-dimineata (a se citi la "craparea zorilor"), inghesuita in 19, apoi in 330, ce te mai injuram ca un birjar de fiecare data cand intarziai mai mult decat era cazul. Imi aduceam aminte cum ii injuram pe muncitorii care lucrau la scarile rulante. In consecinta, eu, fiinta comoda prin definitie si cu putin timp la dispozitie, ma vedeam nevoita sa apelez la scarile normale ca sa ma deplasez de la o gura de metrou la alta. Ah, da, si te mai injuram in weekend-uri. Iti cam faceai de cap si nu respectai nici de-al naibii tabela "de marcaj". Din cauza ta, intarziam la intalnirile programate. Cine crezi ca incasa injuraturi apoi? Eu, of course my horse.

Si totusi...viata fara tine e aproape imposibila. Sa stii ca n-am masina, nici nu intentionez sa imi cumpar vreodata. Sunt o soferita de toata jena. Momentan, a mea garosniera e pe la marginea orasului, la cativa zeci de kilometri distanta de drumul ce duce inspre Constanta. Guess what, am realizat ca sunt o norocoasa (indeed, again). In principal pentru ca magistrala rosie (le stiu dupa culori) ma duce la destinatie destul de rapid. Plus ca daca singurele mele alternative ar fi tramvaiul ori troleul, in speta RATB-ul, nu m-as mai putea bucura de somnul dulce al diminetii (nu e metafora, e doar purul adevar) . Ma trezesc la 7.30, fapt de care sunt tare mandra, dar care o enerveaza la culme pe Mirobolanta.

Anyways, toata viata mea s-ar da peste cap daca Metrorexul ar face greva in fiecare zi. Si din pacate, face greva si maine. Citeam prin Adevarul de Seara ca nenii de la metrou au un salariu mediu pe economie de 2600 de ron. Dupa cum bine observase redactorul sef Sabin Orcan, este de doua ori mai mare decat salariul din invatamant. Dar cum tot el incheia editorialul de azi "dascalii nu pot paraliza circulatia nici macar intr-un sat cu cateva ulite, daramite in ditamai Bucurestiul".

Asa ca - Sesam deschide-te! Nu-i mai lasa pe cei peste 500.000 de calatori care si-au platit abonamentul lunar (sunt printre ei) sa alerge pe la suprafata prin traficul extra mega giga aglomerat. S-au obisnuit pe sub pamant.

Semnat,
subsemnata :)

Niciun comentariu: