Pagini

miercuri, 29 septembrie 2010

UPDATE: Singura diploma din biroul unui cercetator - cea de prof TARE



Promiteam ieri ca revin cu link-ul aferent interviului. Il puteti citi in intregime aici.
Azi am editat interviul pe care l-am luat prof. Leon Zagrean, cel care a introdus pentru prima oara in Romania disciplina de Neurostiinte in cadrul Universitatii de Medicina si Farmacie "Carol Davila" din Bucuresti. Totodata, prof. Zagrean a initiat si primul Laborator de Neurostiinte din Romania, fiind deschizator de drumuri pentru centrele universitare Cluj si Craiova. Ceea ce am observat cand eram in cabinetul dansului a fost faptul ca face parte din comunitatea profesorilor tari. Pe unul dintre peretii din birou exista o singura diploma, inramata - distinctia oferita in anul 2009 de ANOSR. Prof. Zagrean mi-a explicat ce impact major a avut aceasta diploma, venita chiar de la studenti, intr-un moment critic al carierei sale universitare.

Puteti citi mai jos un fragment dintr-un interviu interesant acordat de cercetator, pe care il voi publica in intregime abia maine. Promit sa revin cu un link.

C.S: Dvs. militati pentru calitatea sistemului educational romanesc chiar si prin modalitatea in care va tineti cursurile. Nu pot sa nu observ deasupra biroului diploma de Profesor Bologna, primita in 2009 de la Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania. Ce inseamna pentru dvs. acest merit recunoscut chiar de proprii studenti?


Prof. L.Z: As vrea sa constatati ca in toata aceasta incapere nu mai exista nicio alta diploma, desi am multe distinctii, nationale si internationale. Aceasta diploma (de Prof Tare, n.red) am primit-o cu cea mai mare placere din partea studentilor si a avut un impact major asupra mea. A venit intr-un moment critic. De cativa ani incoace, am incercat sa ridic putin nivelul de evaluare si mai ales, de corectitudine al examenului. Imi pare rau sa spun ca inca suferim de doua lucruri necorespunzatoare cu realitatea - unul este dorinta studentilor de a copia. Al doilea lucru negativ este lipsa de responsabilitate in evaluarea studentului. Studentul se adapteaza cerintelor si va spun asta pentru ca am incercat sa introduc niste metode cuantificabile si precise de evaluare, cu o rigurozitate mai mare, pastrand acelasi grad de dificultate. Eu nu doresc sa particip la atribuirea unei diplome unui student care nu e pregatit, indiferent de specializarea pe care o va urma. Daca nu are o gandire medicala si un bagaj minim de cunostinte este aproape o crima sa il promovezi. Vreau sa va spun ca s-a intamplat sa trec prin amfiteatre si sa constat ca la un curs unde trebuiau sa fie 200 de studenti erau 10, 15, maximum 20. Si atunci...de unde? Asadar, aceasta diploma am primit-o cand atmosfera era nefavorabila din punct de vedere al cursurilor, al evaluarii si asa mai departe. Dar tot timpul am avut sustinatori printre studenti care apreciau modalitatea de sustinere a examenului. Unii chiar m-au felicitat pentru felul in care am coordonat examinarea. Ceea ce ma bucura acum este ca si colegii mei de la alte catedre au inceput sa ridice nivelul de evaluare.

Niciun comentariu: