Pagini

joi, 30 septembrie 2010

Claudan in razboi cu birocratia


Claudan vs. birocratie. Sau, mai bine zis, Claudan vs. Administratia Financiara din Sectorul III. Evident, batalia a fost castigata de institutie si nu de mine, cu toate ca as fi vrut sa ii trimit direct in origini pe toti functionarii publici care au trecut pe langa telefonul din birou, la care am sunat de cel putin 30 de ori pentru o simpla informatie.

Cu toate ca am 24 de ani, marturisesc ca nu am avut pana acum de a face cu Administratia Financiara, nici macar cu cea din orasul meu de bastina, Logoj City. Plata impozitului la casa/masina/altele este una dintre atributiile parintilor mei.

Singura oara cand m-am mai lovit de birocratie de era sa ma iau cu mainile de cap si sa-mi dau cu el de pereti a fost momentul in care am devenit angajat al Universitatii Politehnica din Timisoara. Hartii, aprobari, semnaturi, examene, interviu pentru protectia muncii(care a durat vreo 4 ore cel putin). Apoi, a venit vremea sa parasesc Timisoara pentru Bucuresti. Bineinteles, nici perioada in care am hotarat sa demisionez nu a fost una tocmai placuta. Hartii, aprobari, semnaturi. Din nou! Concluzia a fost ca pe cat de greu reusesti sa obtii un job in sistemul public, pe atat de greu e sa te debarasezi de el.

Revenind la subiectul discutiei, promisesem unei prietene ca ii platesc impozitul la apartamanent. Dis-de-dimineata am incercat sa imi aranjez programul in asa fel incat sa ajung si la rectorul UMF, cu care aveam o intalnire programata inca de saptamana trecuta. Intre timp, am sunat de nebuna, ba de pe fix, ba apoi de pe mobil la Administratia Financiara. Gasisem cateva numere de telefon pe Internet si le-am luat la rand. Internetul o fi el o minunatie a erei tehnologice, dar ne pune la dispozitie si multe informatii de kko. Aici recunosc meritul profilor din faculta care ne-au batut la cap in fel si chip: verifica domne' informatia din cel putin doua surse, ca sa fii sigur de corectitudinea ei. Si iac-asa, am ajuns sa sun o prietena de la o publicatie foarte cunoscuta. Apoi am apelat la o colaboratoare de-a mea, avocat, care mi-a confirmat: "Da, la Sfanta Vineri nr. 32, Directia Plati Impozite si Taxe trebuie sa ajungi". AMIN! Misiune indeplinita :)

Pre-concluzii:
Acum, eu inteleg ca functionarii publici din Romania au un salariu de mizerie dupa reducerea de 25%, dar asta nu inseamna ca sunt scutiti de la indeplinirea sarcinilor din contractul de munca. Si sunt ferm convinsa ca macar in fisa de post a unuia dintre ei(angajatii de la Administratia Financiara din Sectorul III) scrie: - interceptarea apelurilor telefonice bla bla bla.


Intentie

Imi trecuse prin gand sa depun o plangere. Pe urma, am realizat ca nu fac altceva decat sa consum timp si energie pe chestiuni care nu sunt deloc constructive si care oricum nu se vor indrepta prea curand. Cred ca si altii au trecut prin experiente similare. O prima parere am auzit-o chiar azi, cand eram in taxi: "Ei nu raspund niciodata la telefon. Asta e si marea mea frustrare cand am de a face cu cei de la Circa Financiara".

Concluzie finala
Nu as vrea sa generalizez, dar bugetarii astia (macar cei amintiti sus) sunt platiti de-ampixu!!!

7 comentarii:

Anonim spunea...

Of lesi, lesi... io ti-am zis ca in Sfanta Vineri platesc doar persoanele juridice, dar tu nimic, Batman, Batman :)))

J :P

Anonim spunea...

Of lesi, lesi... io ti-am zis ca in Sfanta Vineri platesc doar persoanele juridice, dar tu nimic, Batman, Batman :)))

J :P

Claudia Spridon spunea...

Lesi, eu la Sfanta Vineri am platit! pentru persoane fizice :)) deci vezi, nu erai o sursa buna de informatie :)) :*

Anonim spunea...

Deci ai inselat statul roman cu prezenta ta la persoanele juridice desi plateai pentru una fizica :))

J again.

Ale spunea...

iuhuuuuuuu :)))
ti-am dat motiv sa scrii pe blog :)))
sa ma scuzi :-<

Claudia Spridon spunea...

Nu lesi, nu mi-as permite sa insel statu roman :)) La Sf. Vineri exista si un ghiseu pentru persoanele fizice :D

Anonim spunea...

Anul viitor sa stii ca se poate plati f usor la posta :D