Pagini

marți, 17 august 2010

Despre a fi sau a nu fi sociabil


Ieri mi s-a spus ca sunt o persoana antisociala. Desi initial am fost suprinsa si oarecum deranjata de aceasta remarca, nu am putut sa nu iau in calcul faptul ca poate exista macar un sambure de adevar aceasta afirmatie.

Am incercat, asadar, sa imi autoanalizez comportamentul, pret de cateva minute. Mi-au revenit in minte diverse circumstante, intalniri cu oameni noi, schimburi de experienta din timpul facultatii, scoli de vara, deplasari in interes de serviciu, etc. Concluzia la care am ajuns dupa acea scurta, si in niciun caz cea mai obiectiva analiza posibila, a fost ca "da, sunt totusi momente in care nu sunt sociabila".

In urma cu trei ani, cand lucram impreuna la un proiect desfasurat in Timisoara, Donata von Perfall, directorul Discovery Campus mi-a spus: "Claudia, esti un foarte bun comunicator". Intr-adevar, pe vremea aceea faceam voluntariat si participam la tot felul de actiuni in cadrul carora comunicarea era elementul cheie. Ei bine, toate aceste actiuni au dus ulterior la dezvoltarea mea personala (pentru simplul fapt ca am cunoscut oameni cu diverse background-uri culturale, mentalitati si ideologii).

Printre altele, aceste proiecte au contribuit semnificativ la dezvoltarea capacitatii mele de selectie. Exact, este vorba de acea "selectie" pentru care cred ca am fost categorisita drept "o persoana antisociala". Chiar si atunci cand vine vorba de colegii cu care alegi sa iti petreci timpul ori de persoanele cu care alegi sa porti o discutie (fie la un eveniment, fie in tren, fie la un suc) intervine aceasta selectie. Iar aceasta selectie este, in opinia mea, una naturala. Totul tine de optiuni si in definitv, de alegerile fiecaruia dintre noi.

In ce ma priveste, imi place sa fiu prietena/amica/cunostinta doar cu oameni alaturi de care ma simt eu, chiar si in momentele in care creierul meu este in vacanta. Imi place sa fiu prietena/amica/cunostinta cu oameni pe care ii percep ca fiind pe aceeasi lungime de unda cu mine, pe fiece plan, ca intelectual, ca emotional, etc.

In schimb, imi place sa fiu prietena cu oameni in care am incredere si carora ma pot destainui. Imi place sa fiu prietena cu oameni la care stiu ca pot apela atunci cand am nevoie. Asta pentru ca, la randul meu, si eu fac exact aceleasi lucruri pentru cei pe care ii consider prieteni. Da, imi filtrez prietenii. Dar cei pe care ii am sunt the best friends anyone could ever have :)

Un comentariu:

Andrei CRACIUN spunea...

tu ANTISOCIALĂ =)) ... ai întrebat persoana dacă înțelege termenul sau doar îi place să vorbească pompos? :))