Pagini

luni, 7 februarie 2011

5 oameni tari pe care i-am cunoscut lunile astea ( II )

Faceam aici un fel de bilant ce cuprindea patru oameni tari pe care i-am cunoscut in decursul lunii octombrie 2010. Initial, voiam sa il realizez lunar, insa timpul nu mi-a permis. Asa ca mai jos aveti insiruiti 5 oameni tari pe care i-am cunoscut in lunile decembrie - ianuarie 2011. Cu siguranta ca lista ar fi fost mai substantiala daca as fi inclus in ea si persoanele cu care am discutat via e-mail. Dar sa ma rezum la cei cu care am stat de vorba face to face. 

1) Actorul Cristi Iacob, din Dragostea dureaza trei ani
Pe Cristi Iacob am avut posibilitatea de a-l cunoaste la Gala Tinerilor Medici, unde a fost co-prezentator. Nu pot sa spun ca am reusit sa vorbesc cu el prea mult atunci, dat fiind faptul ca eram ocupati si preocupati cu evenimentul in sine. In schimb, am discutat cu Cristi chiar inainte sa urce pe scena pentru a-si interpreta partitura din Dragostea dureaza trei ani. Trebuie sa recunosc ca am fost uimita de prestatia lui actoriceasca, eu stiind ca el a jucat si in telenovele pe Acasa TV. Prejudecatile astea...

2) Prof. Margit Serban, primul medic care a efectuat un transplant de maduva in Romania
Am scris aici despre lansarea Campaniei "Nu ma ignora", o initiativa a Asociatiei Salveaza Vieti. La conferinta de presa a venit si prof. Margit Serban din Timisoara. In viata mea n-am fost mai emotionata de spusele vreunui medic ca in momentele alea. Profa e cunoscuta pentru implicarea de care da dovada in relatia cu pacientii sai. Determinarea si felul ei de a fi m-au facut sa o apreciez enorm. Jos palaria, prof. Margit Serban! 

3) Prof. Adrian Curaj, directorul Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica
Va povesteam aici despre o alta initiativa pe care eu am considerat-o laudabila, ce apartinea Academiei Romane si SNSPA-ului. Chiar cred ca in Romania comunicarea dintre cercetatori si jurnalisti e necesara pentru ca rezultatele stiintifice sa fie transmise cat mai corect si intr-o maniera corespunzatoare publicului larg. Din spusele acad. Ionel Haiduc, presedintele Academiei Romane, conferinta "Stiinta comunicarii pentru comunicarea stiintei" a fost organizata la insistentele profesorului Adrian Curaj, consilier guvernamental pe IT si Cercetare in mandatul lui Calin Popescu Tariceanu. Chiar miercuri urmeaza sa am o intalnire cu prof. Curaj, in care sper sa aflu mai multe despre Cercetarea din Romania, finantarea din invatamantul superior romanesc si care e treaba cu proiectul Absolventii si Piata Muncii, despre care mi-a zis saptamana trecuta ca e "o necesitate" in Romania. 

4) Cristina Ghenoiu, Studentul roman al anului 2010 in lume
Pe Cristina am cunoscut-o cu ocazia Galei LSRS despre care am scris aici. Am fost mega happy happy joy joy cand am vazut ca premiul cel mare acordat de LSRS s-a indreptat catre o persoana implicata in cercetare medicala - mai precis in domeniul cancerului. Cristina m-a uimit in primul rand prin modestia ei, un lucru destul de rar intalnit in randul celor care studiaza afara la cele mai bune universitati. Iar Cristina e plecata de mai bine de 12 ani din Romania. In plus, o discutie pe care am purtat-o cu ea dupa decernarea premiilor m-a facut sa imi dau seama ca sunt oameni optimisti, care considera ca schimbarea la noi in tara poate avea loc, "cu pasi marunti, dar siguri".  Puteti citi un interviu luat Cristinei Ghenoiu aici.

5) Shajjad Rizvi, presedintele Asociatiei Little People Romania
Prima oara am aflat de Asociatia Little People de la o fosta colega din liceu, care mi-a povestit in mare despre proiectele organizatiei. Am facut un mic research pe net si intr-adevar am vazut ca Asociatia Little People este un adevarat sprijin pentru copiii si adolescentii bolnavi de cancer. Lucrurile pe care organizatia le face sunt uimitoare. Nu degeaba au fost denumiti de Lance Armstrong ca "lideri in lupta impotriva cancerului in Romania, prin eforturile de a imputernici adolescentii supravietuitori, prinsi intre lumea cancerului la copii si cea a adultilor". Pe 4 februarie 2011 am participat la Ziua Mondiala de Lupta Impotriva Cancerului si l-am cunoscut pe Shajjad Rizvi, presedintele Asociatiei Little People, un om extraordinar. Mi-a lansat invitatia de a sta de vorba joi cu cativa dintre membrii grupului Temerarii.

Niciun comentariu: